Narzędzia pracy blogera

Jak prowadzić ciekawego bloga eksperckiego?

Dzielą się doświadczeniami, udostępniają swoje projekty, pokazują liczby. Taką drogę do sukcesu wybierają blogerzy, którzy promują się jako eksperci w swoich dziedzinach. Czego jeszcze może się od nich nauczyć początkujący bloger, który chce zyskać popularność dzięki swojej wiedzy?

Wybierz formę dla treści bloga

Tworzą treści o inwestowaniu, nowych mediach, programowaniu. Publikują na prywatnych stronach, serwisach video czy innych platformach publikujących blogi. Łączy ich jedno: są specjalistami w swojej dziedzinie, a ich tekstów i filmów szukamy nie dla rozrywki, ale po to, by zgłębić wiedzę. Istotne jest nie tylko co, ale też jak i gdzie publikują – każdy rodzaj eksperckiej wiedzy ma swoją specyfikę i potrzebuje dostosowanej do siebie formy przekazu.

Jeśli poszukujemy wiedzy o programowaniu, raczej skierujemy się w stronę bloga pisanego – szybciej go przyswoimy, a w razie czego skopiujemy odpowiednie formuły i przykładowe fragmenty kodu. Trudno sobie za to wyobrazić bloga o produkcji filmów w innej formie niż sieciowe video – po prostu musimy zobaczyć, jak wygląda montaż czy nagrywanie ruchomego obrazu i ta forma sprawdzi się tutaj lepiej niż tekst.

Podziel się projektem

Na blogu strefakodera.pl kierowanym do programistów znajdziemy newsy z branży, recenzje narzędzi IT czy informacje o branżowych wydarzeniach. Najciekawszą częścią bloga są jednak opisy algorytmów oraz przykładowe fragmenty kodów do zastosowania w różnych językach programowania. Publikowanie gotowych do użycia rozwiązań lub otwartych plików to jeden z najlepszych sposobów udowodnienia swojej „eksperckości”. Może się on sprawdzić też w innych branżach – np. projektowaniu graficznym czy architekturze. Oczywiście pod warunkiem, że autor bloga jest faktycznie biegły w swojej dziedzinie…

Pokaż liczby na blogu

Najlepszą miarą sukcesu w danej dziedzinie są liczby i wiarygodne dane. Publikujący na kanale youtube pt. „Video Influencers” uczą swoich widzów jak tworzyć ciekawe video do sieci i jak odpowiednio je promować. Wśród materiałów publikowanych na kanale znajdziemy filmy o wyborze sprzętu do nagrywania, pisaniu scenariuszy czy pozycjonowaniu swoich filmów. Praktyczność tych porad łatwo zweryfikować: filmy od „Video Influencers” są profesjonalnie nagrane i zmontowane, ciekawe, a najlepsze z nich mają miliony wyświetleń…

W podobny sposób można uwiarygodnić się przy innych rodzajach blogów – np. o inwestowaniu. Michał Dobroczyński, autor bloga „Moja droga do wolności finansowej”, aby udowodnić wartość swoich porad, publikuje zestawienia swoich kwartalnych dochodów, a także zrzuty ekranu z panelu konta bankowego. Czy można sobie wyobrazić lepszą promocję finansowego blogera niż stale rosnący stan konta?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.