Narzędzia pracy blogera

Jak prowadzić ciekawego bloga eksperckiego?

Dzielą się doświadczeniami, udostępniają swoje projekty, pokazują liczby. Taką drogę do sukcesu wybierają blogerzy, którzy promują się jako eksperci w swoich dziedzinach. Czego jeszcze może się od nich nauczyć początkujący bloger, który chce zyskać popularność dzięki swojej wiedzy?

Wybierz formę dla treści bloga

Tworzą treści o inwestowaniu, nowych mediach, programowaniu. Publikują na prywatnych stronach, serwisach video czy innych platformach publikujących blogi. Łączy ich jedno: są specjalistami w swojej dziedzinie, a ich tekstów i filmów szukamy nie dla rozrywki, ale po to, by zgłębić wiedzę. Istotne jest nie tylko co, ale też jak i gdzie publikują – każdy rodzaj eksperckiej wiedzy ma swoją specyfikę i potrzebuje dostosowanej do siebie formy przekazu.

Jeśli poszukujemy wiedzy o programowaniu, raczej skierujemy się w stronę bloga pisanego – szybciej go przyswoimy, a w razie czego skopiujemy odpowiednie formuły i przykładowe fragmenty kodu. Trudno sobie za to wyobrazić bloga o produkcji filmów w innej formie niż sieciowe video – po prostu musimy zobaczyć, jak wygląda montaż czy nagrywanie ruchomego obrazu i ta forma sprawdzi się tutaj lepiej niż tekst.

Podziel się projektem

Na blogu strefakodera.pl kierowanym do programistów znajdziemy newsy z branży, recenzje narzędzi IT czy informacje o branżowych wydarzeniach. Najciekawszą częścią bloga są jednak opisy algorytmów oraz przykładowe fragmenty kodów do zastosowania w różnych językach programowania. Publikowanie gotowych do użycia rozwiązań lub otwartych plików to jeden z najlepszych sposobów udowodnienia swojej „eksperckości”. Może się on sprawdzić też w innych branżach – np. projektowaniu graficznym czy architekturze. Oczywiście pod warunkiem, że autor bloga jest faktycznie biegły w swojej dziedzinie…

Pokaż liczby na blogu

Najlepszą miarą sukcesu w danej dziedzinie są liczby i wiarygodne dane. Publikujący na kanale youtube pt. „Video Influencers” uczą swoich widzów jak tworzyć ciekawe video do sieci i jak odpowiednio je promować. Wśród materiałów publikowanych na kanale znajdziemy filmy o wyborze sprzętu do nagrywania, pisaniu scenariuszy czy pozycjonowaniu swoich filmów. Praktyczność tych porad łatwo zweryfikować: filmy od „Video Influencers” są profesjonalnie nagrane i zmontowane, ciekawe, a najlepsze z nich mają miliony wyświetleń…

W podobny sposób można uwiarygodnić się przy innych rodzajach blogów – np. o inwestowaniu. Michał Dobroczyński, autor bloga „Moja droga do wolności finansowej”, aby udowodnić wartość swoich porad, publikuje zestawienia swoich kwartalnych dochodów, a także zrzuty ekranu z panelu konta bankowego. Czy można sobie wyobrazić lepszą promocję finansowego blogera niż stale rosnący stan konta?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.